Psychiczne harakiri
Psychiczne harakiri
FOT. ANDRZEJ WIKTOR
W filmach "Pokuszenie" i "Jak narkotyk" Barbary Sass-Zdort pokazała intymne przeżycia zakochanej zakonnicy i kobiety, której biografia osnuta była na motywach życia poetki Haliny Poświatowskiej. Studiując w rolach teatralnych najbardziej ekstremalne stany emocjonalne ludzkiego ducha, zagrała w skandalizujących sztukach - "Ocalonych" i "Niezidentyfikowanych szczątkach ludzkich". Grała główne role w "Magnetyzmie serca", "Myszkinie", "Hamlecie", "Uroczystości". Pracuje z najlepszymi polskimi reżyserami młodego pokolenia - Grzegorzem Jarzyną i Krzysztofem Warlikowskim w warszawskim Teatrze Rozmaitości. Przed nią próby do "Burzy".
Rz.: Iwona, księżniczka Burgunda, Ofelia, alter ego Sarah Kane w "4:48 Psychosis", Nastazja Filipowna - wszystkie te postaci grane przez panią popełniają samobójstwa lub są mordowane w afekcie. Zastanawiała się pani, dlaczego gra właśnie takie role?
Może wywołuję takie emocje, że wszyscy chcą mnie unicestwić, może reżyserzy widzą we mnie ofiarę? Śmieję się z tego i przypominam, że były pomysły, bym to wreszcie ja zabijała na scenie. Miałam grać Lady Makbet. Ale nic z tego nie wyszło. A mówiąc już całkiem serio, myślę, że po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta