Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Oglądalność a ambicja

27 września 2002 | Kultura | MP
źródło: Nieznane

Rozmowa z Andrzejem Fidykiem, szefem redakcji filmów dokumentalnych w TVP 1

Oglądalność a ambicja

FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI

Kiedy startował cykl "Miej oczy szeroko otwarte", jeden z otwierających filmów - "Tippi z Afryki" - miał blisko 17-procentową widownię. Ale w tym roku liczby wskazują, że przyciąga on coraz mniej osób.

ANDRZEJ FIDYK: Średnia oglądalność wszystkich naszych emisji w pierwszej połowie 2002 roku była nie mniejsza niż 10 procent. W żadnej telewizji na świecie dokument nie ma takiego wzięcia. Zaczynaliśmy najbardziej spektakularnymi obrazami, ale emitowany ostatnio świetny, choć trudny film "Spotkanie z córką", miał aż 7 procent widzów - a to znaczy, że Polacy nauczyli się oglądać filmy dokumentalne.

Nie obawia się pan, że coraz częściej ma pan propozycje dla zwolenników sensacji?

Widzów trzeba usatysfakcjonować. Staram się tak dobierać filmy, żeby chciało je zobaczyć wielu różnych ludzi. Na widowni zależy mi od 20 lat, od kiedy stałem się twórcą filmów dokumentalnych. Wtedy jeszcze nie było w ogóle mowy o oglądalności, konkurencji...

Czy da się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2734

Spis treści
Zamów abonament