Oczekiwania i zapowiedź zmian
- Szkolenia w instytucjach publicznych
- Rozwój osobisty: Czego potrzebują klienci
- Menedżerowie o szkoleniach
- Szkolenia nowych pracowników Oczekiwania i zapowiedź zmian
GRAŻYNA RASZKOWSKA
Ceny szkoleń nie spadają. Podnoszenie kwalifikacji i umiejętności pracowników to w dalszym ciągu wydatek, na który stać tylko pewną grupę firm. Od lat największe firmy szkoleniowe i ich klienci stanowią zamknięty krąg.
Powoli poszerza się on jednak o mniejsze placówki szkolące. Konkurencja staje się więc bardziej ostra - przede wszystkim cenowa - bo klientów w równie szybkim tempie nie przybywa.
Szacunkowa wartość rynku szkoleniowego Od lat zagadką jest wartość rynku szkoleniowego w Polsce, tak jak i wartość całego rynku doradztwa personalnego. W raporcie Instytutu Zarządzania rynek usług szkoleń pracowniczych, który zalicza się do doradztwa personalnego, został w 2000 r. wyceniony na ponad 150 mln dolarów. Prognozowano, że będzie rósł. Szacunkową wartość rynku wszystkich nieobowiązkowych szkoleń dla dorosłych (były kierowane do 300 tys. odbiorców instytucjonalnych z milionami uczestników) określono na ok. 170 mln dolarów.
W zamkniętym kręgu
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta