Zysk czy rozwój?
- Poprzedni odcinek Zysk czy rozwój?
SIMON KUCHER & PARTNERS
Prof. Hermann Simon, prezes międzynarodowej firmy doradczej Simon, Kucher & Partners, wykładowca w London Business School.
HERMANN SIMON
Stratedzy muszą dbać z jednej strony o maksymalizację krótkoterminowego zysku, a z drugiej - o długofalowy wzrost. Trudno te cele pogodzić i wiele strategii cierpi na tym, że nacisk można położyć tylko na jeden z tych czynników. Tymczasem dobra strategia z powodzeniem walczy o oba. Menedżerowie muszą od początku wiedzieć, jaką wagę przypisać każdemu z tych zadań. Wtedy będą w stanie ocenić wszystkie możliwości zgodnie z potencjałem służącym do osiągnięcia celu.
Jakie cele powinno się przewidzieć w strategii? Menedżer ze starej szkoły odpowiedziałby: generowanie jak największej ilości gotówki. To stały cel, bo pod uwagę są brane obydwa wyznaczniki działalności firmy - dochód i koszty. Niestety, rzadko się zdarza, by jednoznacznie określono, czy chodzi o krótko- czy długoterminowy zysk. Krótkoterminowy (np. w skali roku)
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta