Cel: 60 proc. rynku
Cel: 60 proc. rynku
"Rz" - Przedstawiając wiosną tego roku plany rozwoju Ruchu zapowiadał pan przyjazną współpracę z kioskarzami. Podobno jednak Ruch obniża niektórym z nich rabaty na sprzedaż prasy.
Miron Maicki: - To incydentalne przypadki. Podejmujemy taką decyzję tylko wtedy, gdy dany punkt sprzedaży ma bardzo niskie obroty. Niestety, portfel klienta Ruchu jest dużo chudszy niż portfel klienta naszych konkurentów, którzy mają dużo punktów sprzedaży na stacjach benzynowych, w centrach handlowych.
Czy to oznacza problemy z tegoroczną prognozą osiągnięcia 14 mln zł zysku netto?
Nie. Po trzech kwartałach zysk netto Ruchu wyniósł ok. 12 mln zł, a więc 4-krotnie więcej niż za cały ubiegły rok, przy przychodach w wysokości ok. 3 mld zł. Zgodnie z planami, 2002 r. zakończymy z 14 mln zł zysku netto, zwiększając sprzedaż do ok 4 mld zł. Teraz musimy i chcemy powalczyć o bardziej zamożnych odbiorców. Jest to część walki o sieć. W tej chwili nie ma tu pustych nisz - albo my zabierzemy konkurentowi kawałek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta