Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient czeka na dobre pytanie

16 stycznia 2003 | Ekonomia | EW

Banki Segmentacja rynku zwiększa sprzedaż

Klient czeka na dobre pytanie

Podział klientów na grupy oraz przygotowanie dla nich zróżnicowanej oferty może zwiększyć sprzedaż produktów bankowych nawet trzykrotnie. Polskie banki zajęły się tą kwestią. Jednak zrobiona przez nie segmentacja klientów na razie poprawia wizerunek banku, ale niekoniecznie zwiększa jego przychody.

Nasze banki dzielą klientów według dochodów i wieku. Dlatego w ich ofertach znalazły się kredyty i konta dla studentów, których w pierwszej połowie lat 90. jeszcze nie było. Gdy zgromadzone na rachunku pieniądze przekroczą pewien pułap, bank wyśle do klienta list. Zaoferuje mu w nim dodatkowe produkty i usługi. Mogło się tak zdarzyć, że ten sam klient znacznie wcześniej potrzebował doradztwa finansowego. O tym bank jednak nie wiedział, nie zaproponował mu swoich usług. Klient skorzystał więc z oferty konkurencji.

Ważny nie tylko dochód

Banki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2824

Spis treści
Zamów abonament