Grzesznicy bez grzechów
Grzesznicy bez grzechów
"Porozmawiaj z nią" to film o wielkiej miłości. Ale także o samotności. Dotkliwej, bolesnej, którą chce się pokonać za wszelką cenę.
(c) GUTEK FILM
BARBARA HOLLENDER
Jestem na skraju dorosłości - powiedział w jednym z wywiadów Pedro Almodóvar, parafrazując tytuł jednego ze swoich najgłośniejszych filmów. Rzeczywiście, jego dwa ostatnie obrazy - słynne "Wszystko o mojej matce" oraz wchodzące właśnie na polskie ekrany, obsypane europejskimi nagrodami, "Porozmawiaj z nią" - są coraz mniej zbuntowane i anarchistyczne.
To raczej krzyk samotności, wołanie o tolerancję, poświęcenie, miłość. Ale w tych filmach - pełnych zrozumienia dla ludzkich słabości - odbija się całe życie reżysera.
Diabeł nocnego Madrytu
A przeszedł Almodóvar niejedno. Był anarchistą, burzył się przeciwko Kościołowi, poznał smak inności i odtrącenia. Od młodości nie mieścił się w surowym świecie, w którym się urodził. Nie pasował do małego miasteczka w La Manchy i szkoły przy klasztorze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta