Najważniejsi są pracownicy
Najważniejsi są pracownicy
WOJCIECH STARUCHOWICZ
Pozycja działów personalnych w wielu firmach jest wysoka często tylko w deklaracjach. Tym bardziej powinny podejmować nowe funkcje, by nie tylko nie stracić pozycji, ale nawet racji bytu, bo tańszy może się okazać outsourcing, czyli zlecenie ich zadań na zewnątrz. Jakie zatem cele stawiają sobie na najbliższe lata?
Firma GFMP Management Consultants przeprowadziła w 2002 r. badanie w formie ankiety telefonicznej z szefami, menedżerami i specjalistami działów personalnych w 99 firmach. Pytania dotyczyły celów, jakie stawiają sobie działy personalne, i tego, na ile są gotowe podjąć nowe role, niezbędne do ich efektywnego funkcjonowania. Prawie połowa badanych firm (48 proc.) zatrudnia od 100 do 500 pracowników, 35 proc. - ponad 1000, a reszta 501 - 1000 osób. 52 proc. to firmy produkcyjne, a 48 proc. - usługowe (w tym handlowe). Zdecydowana większość (79 proc.) to przedsiębiorstwa z udziałem kapitału zagranicznego, 11 proc. - prywatne z wyłącznie polskim kapitałem, a 10 proc. - spółki skarbu państwa.
Wyzwania i cele
Cele...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta