Z twarzą w poduszce
Z twarzą w poduszce
Wybuch poduszki powietrznej, czyli aribagu, uratował już życie licznym kierowcom i pasażerom samochodów. Czy rozwój tego urządzenia kończy się na wprowadzeniu seryjnych bocznych poduszek SIPS w volvo 850?
Tegoroczny salon samochodowy w Detroit pokazał, że w dziedzinie dbałości o bezpieczeństwo jazdy nie powiedziano jeszcze ostatniego słowa. Inżynierowie Mercedesa pracują obecnie nad kilkoma pomysłami, które jeszcze kilka lat temu uznano by za bajki. Pokazano makietę samochodu badawczego "X-bag", wyposażonego w 17 poduszek powietrznych, podzielonych na kilka systemów. Duże, asymetryczne poduszki przednie lepiej chronią kierowcę i przedniego pasażera przed skutkami czołowej kolizji pod kątem. Dodatkowe poduszki ukryte w dolnej części deski rozdzielczej dbają o całość kolan i miednicy. Boczne poduszki powietrzne są umieszczone w drzwiach; co ciekawe, w nowej klasie E Mercedesa należy się spodziewać (koniec grudnia 1995 roku) dostępności tego rodzaju zabezpieczenia. Ogromna centralna poducha, zamontowana między przednimi fotelami, może zminimalizować obrażenia spowodowane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta