Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pierwsze wnioski

29 stycznia 2003 | Moja Kariera | JM

Zarządzanie Strategiczna karta wyników

Pierwsze wnioski

Strategiczna karta wyników to metoda zarządzania, która przekłada misję i strategię firmy na cele i mierniki pogrupowane w czterech perspektywach: finansowej, klienta, procesów wewnętrznych i rozwoju. Mierniki odzwierciedlają najistotniejsze czynniki wpływające na sukces firmy. Nowatorstwo tej metody polega na ścisłym powiązaniu wskaźników efektywności ze strategią firmy i wprowadzeniu także mierników niematerialnych, związanych z rozwojem kompetencji i podnoszeniem motywacji pracowników.

Niemal dziesięć lat po ukazaniu się w "Harvard Business Review" pierwszego artykułu Kaplana i Nortona poświęconego strategicznej karcie wyników (SKW) podsumowali oni doświadczenia amerykańskich firm, które były pionierami tej metody w połowie lat 90, oraz ich późniejszych naśladowców (wyd. polskie: Kaplan, Norton, "Strategiczna karta wyników. Praktyka", Centrum Informacji Menedżera, 2001). Są wśród nich firmy finansowe, z branży FMCG, motoryzacyjne, telekomunikacyjne, petrochemiczne,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2835

Spis treści
Zamów abonament