Przypadkowość usprawiedliwia
Przypadkowość usprawiedliwia
Spece od reklamy potrafią sprawić, że każdy atrakcyjny widok może pośrednio reklamować alkohol
FOT. JACEK LILPOP
Sejmowe boje o reklamę piwa
W Sejmie jest od kilku miesięcy poselski projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości, który łagodzi obecne ograniczenia w reklamowaniu piwa. We wrześniu 2001 r. poprzedni Sejm wprowadził m.in. zakaz reklamy piwa na billboardach, w telewizji zaś reklama dozwolona jest dopiero po 23.00.
Projekt przewiduje, że producenci napojów zawierających od 8 do 18 proc. alkoholu mogliby informować o sponsorowaniu imprez sportowych, koncertów lub innych masowych imprez w dziennikach i czasopismach, na zaproszeniu, bilecie, plakacie lub tablicy informacyjnej. Umieszczanie reklam na tablicach i słupach reklamowych byłoby możliwe, pod warunkiem, że co najmniej 20 proc. powierzchni zajmować będą napisy informujące o szkodliwości spożycia alkoholu lub o zakazie jego sprzedaży nieletnim. Projekt pozwala też na emisję reklamy piwa w telewizji i radiu oraz w kinie od godz. 20.00, a nie jak obecnie - od 23.00. W zamian za rozszerzenie możliwości reklamy napojów alkoholowych producenci mają wnosić dodatkową opłatę w wys. 10 proc. ceny netto za usługi reklamowe lub promocyjne....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta