Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie ma wykonawcy, jest gwarancja

04 lutego 2003 | Dobra firma | AS

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

Co powinno decydować o ocenie ofert

  • Rady dla zamawiających
Nie ma wykonawcy, jest gwarancja

Czy okres gwarancji jakości powinien być uznany jako ważne kryterium oceny ofert? W praktyce stosowania ustawy z 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (DzU z 2002 r. nr 72, poz. 664 ze zm., dalej ustawa) pojawia się od pewnego czasu problem gwarancji jakości jako kryterium oceny ofert. Chodzi o przyznawanie punktów za okres gwarancji w zależności od jego długości. Bezpośrednią przyczyną kontrowersji stało się wejście w życie przepisów zakazujących stosowania tzw. kryteriów podmiotowych (odnoszących się do oferty, a nie oferenta).

Czym jest gwarancja? Jest to zobowiązanie się gwaranta (sprzedawcy albo wytwórcy rzeczy) do spełnienia określonych świadczeń na wypadek, gdyby w oznaczonym terminie (okres gwarancyjny) ujawniły się wady fizyczne rzeczy sprzedanej, zgodnie z art. 577 kodeksu cywilnego , mającego w tej sytuacji odpowiednie zastosowanie. O odpowiedzialności z tytułu gwarancji stanowi ujawnienie się wady w terminie gwarancji, który wynosi rok od wydania rzeczy, jeśli w umowie nie zastrzeżono inaczej. Przepisy dopuszczają więc umowną zmianę terminu gwarancji (skrócenie lub przedłużenie) zgodnie z wolą stron.

Ważny, lecz czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2840

Spis treści
Zamów abonament