Dopilnuj terminów, formalności i reklam
Nowe obowiązki sprzedawcy
Dopilnuj terminów, formalności i reklam
RYS. ANDRZEJ JACYSZYN
RENATA MAJEWSKA
Od 1 stycznia 2003 r. sprzedawca ponosi większą odpowiedzialność za jakość oferowanych towarów. Odpowiada nie tylko za ich odpowiednie oznakowanie, opakowanie, stan plomb, zabezpieczeń itd., ale także za... reklamę. Musi np. uznać reklamację pasty, która nie wybieliła klientowi w trzy tygodnie zębów "na błysk", choć zapewniały o tym telewizyjne spoty. Pisaliśmy o tym w DOBREJ FIRMIE z 3 i 10 grudnia 2002 r. Dziś wracamy do tematu, by podsumować zmiany, które zaczęły obowiązywać od początku tego roku i przyjrzeć się pierwszym doświadczeniom sprzedawców w zakresie nowych przepisów.
Od lat sprzedawcy są przyzwyczajeni, że klienci reklamują towar wadliwy. Przywykli też do dotychczasowej procedury reklamacyjnej, realizowanej na podstawie przepisów kodeksu cywilnego o rękojmi za wady rzeczy i o gwarancji (art. 556 - 581). Dziś jednak, w relacjach sprzedawca - konsument, trzeba już o tych regulacjach zapomnieć. Wszystko to za sprawą obowiązującej od 1 stycznia 2003 r. ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (DzU nr 141, poz. 1176; dalej ustawa o sp. kons.). Zastąpiła ona...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta