Samochód wizytówką firmy
Volvo spodziewa się, że terenowy XC90 będzie przebojem roku
(C) VOLVO
Mercedes klasy S wciąż jest najpopularniejszą limuzyną w segmencie aut superluksusowych
(C) DAIMLERCHRYSLER
Volkswagen poszerzył swoją ofertę o auta luksusowe. Na zdjęciu model VW Phateon, komnkurent klasy S
(C) VOLKSWAGEN
Dzięki wprowadzonym w 2001 roku zmianom w ustawie o podatku dochodowym zwiększyło się zainteresowanie firm zakupem samochodów. Rośnie sprzedaż aut dla klientów instytucjonalnych.
W Polsce średnio 40 proc. aut kupowanych jest przez firmy. W przypadku niektórych marek odsetek ten jest jeszcze wyższy. Podobnie sytuacja wygląda w Europie Zachodniej, gdzie w ciągu ostatnich 5 lat nastąpił silny wzrost udziału "samochodów służbowych" w całości sprzedaży. Dla większości krajów utrzymuje się on na poziomie ok. 60 proc. Powodów tej sytuacji jest kilka. Samochód służbowy to narzędzie pracy, ale w coraz większej mierze element motywacji i wynagrodzenia pracownika. Nie bez znaczenia jest także rozwój najmu długoterminowego jako formuły użytkowania pojazdu.
Sukces leasingu
Wprowadzone w życie w październiku 2001 roku zmienione ustawy o podatku dochodowym od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta