Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Samochód wizytówką firmy

04 marca 2003 | Rynek i konsumenci | RP
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Samochód wizytówką firmy

Volvo spodziewa się, że terenowy XC90 będzie przebojem roku

(C) VOLVO

Mercedes klasy S wciąż jest najpopularniejszą limuzyną w segmencie aut superluksusowych

(C) DAIMLERCHRYSLER

Volkswagen poszerzył swoją ofertę o auta luksusowe. Na zdjęciu model VW Phateon, komnkurent klasy S

(C) VOLKSWAGEN

Dzięki wprowadzonym w 2001 roku zmianom w ustawie o podatku dochodowym zwiększyło się zainteresowanie firm zakupem samochodów. Rośnie sprzedaż aut dla klientów instytucjonalnych.

W Polsce średnio 40 proc. aut kupowanych jest przez firmy. W przypadku niektórych marek odsetek ten jest jeszcze wyższy. Podobnie sytuacja wygląda w Europie Zachodniej, gdzie w ciągu ostatnich 5 lat nastąpił silny wzrost udziału "samochodów służbowych" w całości sprzedaży. Dla większości krajów utrzymuje się on na poziomie ok. 60 proc. Powodów tej sytuacji jest kilka. Samochód służbowy to narzędzie pracy, ale w coraz większej mierze element motywacji i wynagrodzenia pracownika. Nie bez znaczenia jest także rozwój najmu długoterminowego jako formuły użytkowania pojazdu.

Sukces leasingu

Wprowadzone w życie w październiku 2001 roku zmienione ustawy o podatku dochodowym od...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2864

Spis treści
Zamów abonament