Na Wybrzeżu bez zmian
FOT. WOJCIECH JAKUBOWSKI
Kryzys w branży motoryzacyjnej szerokim łukiem ominął Pomorze, a przynajmniej trójmiejską metropolię. O ile w liczbach bezwzględnych sprzedaż samochodów spadła, o tyle ubiegłoroczne obroty dilerów, zwłaszcza znanych i prestiżowych marek, wzrosły w porównaniu z rokiem 2001.
Wyniki analiz Samaru obrazują sytuację na rynku trójmiejskim. Tu, podobnie jak całym kraju, zarysowały się dwie wyraźne tendencje: znaczny spadek zainteresowania samochodami popularnymi, których cena nie przekracza 40 tys. złotych, i jednocześnie wzrost wartości przeciętnego samochodu nabywanego u dilera. Wyraźnie wzrosło też zapotrzebowanie na samochody luksusowe oraz pojazdy terenowe.
Znaczące zwiększenie popytu na samochody wyższej klasy nie oznacza, że już wkrótce po ulicach Trójmiasta krążyć będą wyłącznie luksusowe limuzyny oraz samochody terenowe. W tym przypadku nawet stu-procentowy wzrost popytu oznacza nierzadko sprzedaż kilkunastu aut w ciągu roku. Pokazuje to jednak, w jakim miejscu jest dzisiaj rynek motoryzacyjny, którego siłą napędową pozostali przedstawiciele wolnych zawodów oraz firmy i instytucje. Jeśli tylko jest taka możliwość, nabywcy korzystają z kredytów oraz leasingu.
Opel przygotowuje na ten rok dwie nowości:...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta