Za duże koszty dla małych
Za duże koszty dla małych
W ostatnich protestach transportowców przeciwko rosnącym kosztom ich działalności uczestniczyli głównie przedstawiciele małych firm zajmujących się transportem krajowym. Duże firmy obsługujące trasy międzynarodowe radzą sobie dobrze, gdyż już wcześniej przystosowały się do zwiększonych opłat i obciążeń.
W Poznaniu i Łodzi w ostatnich tygodniach przedstawiciele firm transportowych protestowali przeciwko zbyt wysokim ich zdaniem kosztom prowadzenia działalności. Janusz Łacny, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych podkreśla, że protesty organizowali głównie mali przewoźnicy zajmujący się transportem krajowym. Według niego firmy wyspecjalizowane w transporcie międzynarodowym nie są zadowolone ze skali obciążeń o charakterze podatkowym, jak choćby koszty zakupu licencji czy obowiązkowe ubezpieczenia, ale dla nich dodatkowe opłaty były wprowadzane wcześniej i robiono to stopniowo.
Firmy działające wyłącznie na terenie Polski dopiero od ubiegłego roku muszą płacić opłaty drogowe wynoszące 2 tys. zł rocznie od samochodu. Janusz Łacny uważa, że rozłożenie w czasie wprowadzania nowych opłat pozwoliłoby transportowcom dostosować się do nowych warunków. Prezes ZMPD zwraca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta