Polski model się sprawdził
Bob Toth, wiceprezes koncernu kosmetycznego Avon na region Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki i Azji-Pacyfiku
Polski model się sprawdził
Niedawno ambasada USA uznała Avon za wzorcową amerykańską inwestycję w Polsce. Czy polski rynek także jest wzorcowy dla Avonu?
BOB TOTH: Jesteśmy w Polsce od 1992 roku i w tym czasie zbudowaliśmy tu model działania skoncentrowany nie tylko na krajowym rynku, ale obejmujący swym zasięgiem sąsiednie państwa. W Polsce stworzyliśmy centrum regionu, skąd wspieramy naszą działalność na 15 rynkach Europy Środkowowschodniej. Zarówno od strony produkcyjnej, co zapewnia fabryka w Garwolinie, jak też i marketingowej. Ten model dobrze się sprawdził i obecnie wprowadzamy go w całym Avonie.
Jednym z rezultatów rozwoju Avonu w Polsce jest zamknięcie zakładu w Wielkiej Brytanii. Czy trudno było pogodzić tę decyzję z dbałością Avonu o pozytywny wizerunek?
To była jedna z najtrudniejszych decyzji, gdyż dotyczyła ok. 500 pracowników, których musieliśmy zwolnić z fabryki w Northampton. Ale działając na bardzo konkurencyjnym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta