Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Głośniejsze reklamy

19 marca 2003 | Prawo | DP

RZECZNIK SYGNALIZUJE

Głośniejsze reklamy

Problem zbyt głośnych reklam oraz nierównej głośności poszczególnych audycji występuje u wielu nadawców radiowo-telewizyjnych na całym świecie - stwierdza prezes TVP w piśmie do rzecznika praw obywatelskich. List rzecznika w sprawie zwiększania natężenia dźwięku w trakcie emisji reklam spowodował kontrolę techniczną w TVP. Stwierdzono, że choć wszystkie elementy programu nadawane są z jednakowym poziomem głośności, ich subiektywny odbiór może być różny. Wielu reklamodawców nagrywa bowiem filmy reklamowe ze stałym poziomem głośności, a część stosuje specjalną obróbkę dźwięku, powodującą wrażenie, że filmy reklamowe nadawane są głośniej. TVP nadaje bloki reklamowe zdecydowanie krótsze niż TVN czy Polsat, a ich głośność została obniżona o 2 dB. Zdaniem prezesa TVP, kwestia ta wymaga generalnego rozwiązania, i to w odniesieniu do wszystkich nadawców.

Brak okładki

Wydanie: 2877

Spis treści

Wyprawa na K2

Zamów abonament