Od tarpana do volkswagena
Od tarpana do volkswagena
W Antoninku VW zainwestował już 500 mln euro
FOT. (C) MARIUSZ FORECKI/TAMTAM
Na przełomie lat 80. i 90. Wielkopolska nie istniała na mapie przemysłu motoryzacyjnego Polski. Teraz jest jednym z ważniejszych na niej punktów. Powstają tu nie tylko samochody - volkswageny, solarisy i MAN - ale także akumulatory, opony, tapicerowane fotele i wiązki kabli.
Przemysł motoryzacyjny powstał w Wielkopolsce niemal od podstaw. Głównie dzięki kapitałowi zachodniemu, ale nie brakuje przykładów wspaniałego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw. Co ciekawe, wszystkie działające w tej branży zakłady, mimo trudnych czasów, przynoszą zyski i planują dalszą ekspansję - głównie na rynkach zagranicznych.
FOT. (C) MARIUSZ FORECKI/TAMTAM
Jedną z pierwszych firm, które się tu pojawiły po przełomie 1989 r., był niemiecki Volkswagen. Kiedy w 1993 r. kupował 30 proc. udziałów w upadającej fabryce samochodów rolniczych, producenta tarpanów, w Antoninku planował montowanie pięciu tysięcy samochodów rocznie. Nic nie zapowiadało, że trzy lata później odkupi od państwa resztę udziałów w fabryce, a potem będzie ją rozbudowywał, w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta