Przedsiębiorczość z długim rozbiegiem; Brak zapotrzebowania
- Widziane z rynku: Brak zapotrzebowania
MAGDALENA STOPA
Mieszkańcy regionów dotkniętych strukturalnym bezrobociem często nie rozumieją idei telepracy. Brakuje im kreatywności, są nieufni. Wstrzemięźliwie podchodzą też do tej formy zatrudnienia pracodawcy.
To wnioski z dotychczasowej realizacji programu "Moja pierwsza firma". Jest adresowany do młodych i wykształconych osób, przyszłych przedsiębiorców, i ma propagować ideę telepracy. W realizację zaangażowało się pięć firm z branży teleinformatycznej: Polkomtel, Microsoft, IBM Polska, Techmex i Matrix.pl. Honorowy patronat sprawuje Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Przygotowania do wersji pilotażowej, które podjęto we wrześniu ubiegłego roku, trwają praktycznie do dziś. - Przeszkoliliśmy i przeegzaminowaliśmy 126 osób. To pewien zapas w stosunku do planowanej setki, która po ostatnim etapie rekrutacji miała zakładać własne firmy. Przewidywaliśmy bowiem, że pracodawcy mogą inaczej niż my oceniać kwalifikacje kandydatów. Część zaufała nam całkowicie, część określiła pewne profile. Nie przewidywaliśmy natomiast, że pracy będą odmawiać sami bezrobotni - mówi Robert Wielgo z Matrix.pl.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta