Polska to kluczowy rynek
Andrea Guerra, dyrektor generalny Merloni Elettrodomestici
Polska to kluczowy rynek
Kilka dni temu Merloni poinformował, że obecnie najważniejsza dla firmy jest rozbudowa własnych zakładów. Dopiero na drugim miejscu znajduje się osiąganie zysków. Czy to oznacza, że europejski rynek sprzętu gospodarstwa domowego jest aż tak słaby?
ANDREA GUERRA: Ostatnie miesiące pokazują, że na rynku AGD w Europie Zachodniej jest bardzo nerwowo; walka cenowa między firmami zaostrza się, a sprzedaż maleje albo rośnie w sposób nieracjonalny. Konsumenci kupują coraz więcej tańszych urządzeń, na których zarabia się mniej niż na wyższej klasy sprzęcie. Inaczej jest w przypadku Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie rynek jest nadzwyczaj obiecujący. Jesteśmy zadowoleni zwłaszcza z wyników oddziału Merloniego w Polsce - to jeden z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Obecnie trudno przewidzieć, jak potoczy się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta