Wyścig ekoproducentów
Wyścig ekoproducentów
IBM, Compaq, DEC, Hewlett-Packard, Simens-Nixdorf czy Nokia współpracują z firmami, przetwarzającymi surowce wtórne w celu odzyskania wartościowych części ze starych czy uszkodzonych urządzeń.
Lider "ekologicznych samochodów" z częściami ulegającymi po złomowaniu recyklingowi i których produkcja stara się w najmniejszym stopniu naruszać środowisko -- koncern Volkswagen -- ściga się z liderem "ekologicznych telewizorów" i liderem w produkcji ekologicznych lodówek, zużywających zaledwie 0, 24 k Wh prądu na dobę -- firmą Broderne Gram AS z Danii. "Produkty ekologiczne" wchodzą na scenę przyciągając konsumentów.
Ostatnio koncern Sony -- producent urządzeń elektronicznych wysokiej jakości oraz nagrań muzycznych, filmowych i telewizyjnych, kreuje się na "zielonego producenta". Od 1990 r. w głównej siedzibie firmy w Tokio powołano departament ds. środowiska i społeczności, zajmujący się takim opracowaniem nowych produktów i opakowań, aby były jak najbardziej przyjazne środowisku. Chodzi przede wszystkim o zminimalizowanie ilości odpadów. W Europie koncern stworzył Europejski Ośrodek Ochrony Środowiska (Environmental Centre Europe --...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta