W 100 procentach ofensywni
Jens Torpe, wiceprezes i dyrektor ds. operacyjnych grupy Metro International, wydawcy bezpłatnego dziennika "Metro" (w Polsce ukazuje się jako "Metropol")
W 100 procentach ofensywni
(c) KATARINA STOLTZ
Rz: Jak pan się czuje, widząc, że w Polsce pod tytułem "Metro" ukazuje się konkurencyjna gazeta Agory?
JENS TORPE: To nie jest specjalny problem, że nasza gazeta nie nazywa się tu "Metro". Jest znana jako "Metropol" i jeśli ludzie ją lubią, nieco inny tytuł nie ma znaczenia. W Chile tytuł "Metro" też został wcześniej zajęty. W Kopenhadze mamy "Metro Xpress". Ale już gdy zaczynaliśmy wydawać "Metro" w Sztokholmie, w 1995 r., staraliśmy się zarejestrować tytuł w możliwie wielu krajach.
Dużo macie bezpłatnych konkurentów?
Konkurentów, zwykle naśladowców, mamy w ponad połowie z 25 miast, gdzie działamy. Do tego jesteśmy jednak przyzwyczajeni. Od początku twierdziliśmy, że bezpłatna prasa zajmie w przyszłości bardzo duży udział w rynku dzienników. Skoro więc w większości dużych miast są 3 - 4 płatne gazety, to znajdzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta