Wizerunek
Wizerunek
MICHAŁ BONI
O wizerunku firmy decydują różne elementy. Czasami buduje się go za pomocą kampanii promocyjnej. Najczęściej skupia się uwagę na produktach oferowanych do sprzedaży - jak czyni to ostatnio Telekomunikacja Polska z Neostradą - bez względu na to, czy obietnice składane w kampanii można zrealizować czy nie (sam tego doświadczyłem, walcząc przez miesiąc). Niekiedy jednak o wizerunku może decydować społeczna pozycja firmy oraz rola pracodawcy, jaką wypełniają prowadzący ją menedżerowie. Przez lata uczenia się gospodarki rynkowej dostatecznie dużo rozprawiało się już o marketingu, menedżerach, reklamie, uwodzicielskich kampaniach promocyjnych - choćby tych w okresie przedświątecznym. Najmniej mówiło się o kluczowej sprawie, jaką jest wiarygodność.
Warto zatem dyskutować również o społecznej funkcji biznesu, i to nie tylko przez pryzmat filantropii. Ostatnie debaty społeczne, aktywny udział organizacji pracodawców w pracach Komisji Trójstronnej, zmiany w podatkach na korzyść pracodawców oraz rosnące tempo rozwoju gospodarczego skłaniają do specjalnych refleksji. W jaki sposób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta