Polski rynek turystyczny się oczyszcza
Kondycja firm i perspektywy na 2004 rok
Polski rynek turystyczny się oczyszcza
Ten rok nie powinien przynieść spektakularnych upadków biur podróży, które miały miejsce w 2003 r., uważają przedstawiciele firm turystycznych. Zapowiadają nawet przełom w swojej branży. Ciągle jednak kondycja biur podróży działających w Polsce jest słaba.
Nadzieje na lepszy rok biura podróży wiążą przede wszystkim z ożywieniem gospodarczym w Polsce i na świecie. W tym roku firmy nie spodziewają się konfliktów zbrojnych. Z powodu obaw związanych z wojną w Iraku w pierwszej połowie minionego roku biura praktycznie zawiesiły wyjazdy do Turcji. Nadzieje wiążą się także z tym, że kto miał upaść, już zbankrutował.
Mniej problemów w nowym roku
Firmy turystyczne zamawiają miejsca hotelowe i usługi transportowe kilkanaście miesięcy wcześniej zanim skorzystają z nich podróżni. Przygotowując ofertę na 2003 rok biura nie przewidziały znacznego umocnienia się euro względem złotego i dolara. Droga wspólna waluta spowodowała, że spora część firm poniosła na różnicach kursowych straty. Jednocześnie biura nie zdobywały nowych klientów, przez co ich ujemne wyniki były jeszcze większe. Szacuje się, iż marże biur podróży wynoszą do 10 proc., dla dużej części biur nie wystarcza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta