Reputację uratuje kodeks
Ewa Kubis, wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta
Reputację uratuje kodeks
- Od 1 maja możliwości egzekwowania przez władze publiczne praw konsumentów są znacznie większe niż wcześniej. Czy przedsiębiorcy nie powinni sami opracować kodeksów dobrego postępowania i wzajemnie się pilnować w ramach dobrowolnych stowarzyszeń?
- Rzeczywiście, zakres kompetencji i efektywność działania urzędów odpowiedzialnych za ochronę praw konsumentów i konkurencję ogromnie się zwiększył. Teraz działają w sieci obejmującej całą Unię. Prowadzą wspólne postępowania i muszą wymieniać między sobą informacje. Jednocześnie rośnie liczba uzasadnionych skarg konsumentów. W minionym roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)