Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zimnym napojom za zimno

26 maja 2004 | Ekonomia | AB AS

Zła pogoda wpływa niekorzystnie na sprzedaż wielu towarów

Zimnym napojom za zimno

Piwo lubi słońce

W zimnym i deszczowym maju drastycznie spadły obroty w kilku branżach. Producenci napojów chłodzących, lodów, piwa z niepokojem śledzą prognozy pogody. Pocieszają się, że to dopiero początek letniego szczytu sprzedaży.

- Najlepszym sprzedawcą jest słońce - mówi Eliza Panek, rzecznik Grupy Żywiec, lidera piwnego rynku w Polsce. Choć ponad 50 proc. rocznej sprzedaży piwa przypada na lato, sprzedaż zwykle zaczyna rosnąć w maju. Wtedy browary nasilają akcje promocyjne, sponsorując setki imprez organizowanych na wolnym powietrzu. Zimna i deszczowa pogoda nie sprzyja piknikom, majówkom ani popularnym od kilku lat ogródkom piwnym. Melania Popiel, rzecznik Carlsberg-Okocim, ocenia, że podczas dużych imprez na świeżym powietrzu ładna pogoda zwiększa sprzedaż nawet trzykrotnie. Jak dodaje, w pierwszym kwartale tego roku dość ciepły kwiecień był jeszcze niezły. Teraz spółka liczy, że słoneczny czerwiec nadrobi majowe spadki.

- Wyniki II kwartału mogą być słabe - przyznaje Eliza Panek z Żywca, ale nie sądzi, by deszczowy maj utrudnił realizację...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3236

Spis treści

Wybory do Parlamentu Europejskiego 2004

Zamów abonament