Są chętni do podziału rynku
Są chętni do podziału rynku
Po zakończeniu prywatyzacji lokalnych PKS z pewnością dojdzie do konsolidacji firm. Pozycję lidera na rynku przewozów pasażerskich chce zdobyć Connex Polska, należący do grupy Vivendi. Ostatnio pojawiają się też inni potencjalni inwestorzy zagraniczni.
Prywatyzacja PKS i następujące po niej przetasowania doprowadzą do powstania kilku dużych grup, które zagarną lwią część rynku. O jego podział walczy kilku inwestorów krajowych i zagranicznych. A jest o co. W 2002 roku PKS przewiozły blisko 830 mln pasażerów, a ich łączne przychody wyniosły 2 mld 878 mln zł. Przedsiębiorstwa osiągnęły niewielki zysk netto, wynoszący 1,2 proc. przychodów. Całkowite zatrudnienie w PKS wynosiło ponad 49 tys. pracowników.
Poza prywatyzacją, która powinna doprowadzić do większej koncentracji rynku, podejmowane są też próby konsolidacji niesprywatyzowanych jeszcze przedsiębiorstw. Tak jest w Lublinie, gdzie wojewodzie podlega 13 firm i gdzie przygotowywana jest koncepcja ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta