Cicha jazda przy głośnej reklamie
- Sondaż: Reklamą nie zdobędzie się wiarygodności
- Komentarz: Sama nazwa nie wystarczy
RYS. ANDRZEJ JACYSZYN
ANITA BŁASZCZAK
Wydają miliony złotych na reklamę i budowę swych sieci sprzedaży. Ale nie chcą podawać żadnych danych finansowych i niechętnie informują o swej działalności. Część tych tajemniczych firm to właściciele popularnych na rynku marek. Na pytanie o przyczyny niechęci do informowania o sobie, często odpowiadają rosyjskim przysłowiem: "Tisze jediesz, dalsze budiesz", czyli cicho jadąc, dalej dotrzesz.
Co łączy producenta obuwia Ryłkę, duże sieci handlowe Euro-RTV-AGD, Ambrę, MarcPol, operatora telekomunikacyjnego Tele 2 i producenta lodów Koral? Wszyscy mają znane na rynku marki, nie oszczędzają na kampaniach reklamowych w prasie i telewizji. Ale lansując głośno swoje produkty, same chcą pozostać w cieniu. Na ich stronach internetowych (jeśli takie mają) można znaleźć ogólnikowe i często nieaktualne dane. Próby uzyskania informacji są skazane na niepowodzenie, niewiele więcej można uzyskać, przesyłając pytania na piśmie.
Sądowe archiwalia
Sprawozdań finansowych tajemniczych spółek na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta