Legalne wagi, lecz złe ważenie
Legalne wagi, lecz złe ważenie
Nowe rozporządzenie określa, w jaki sposób należy ważyć pojazd. Dopuszcza nawet możliwość powtórzenia pomiaru na żądanie kierowcy.
FOT. MARCIN BIELECKI
OPŁATY I KARY Z TYTUŁU PRZEJAZDÓW PONADNORMATYWNYCH
Z danych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że w 2003 roku wpływy (opłaty i kary) z tytułu przejazdów ponadnormatywnych przekazane tylko przez izby celne wyniosły 13 351 730,25 zł. W pierwszym półroczu 2004 r. wpływ z tego tytułu to 6 827 563,85 zł.
Tylko Urząd Celny w Koroszczynie w 2002 r. wydał ponad 3100 decyzji, w 2003 r. zaś ponad 2700 decyzji o nałożeniu opłaty i kary za ponadnormatywny przejazd pojazdem.
ROBERT HORBACZEWSKI
Kilkanaście tysięcy właścicieli firm spedycyjnych bezpodstawnie ukarano za tzw. przejazd pojazdami ponadnormatywnymi. Przez blisko dwa lata celnicy i inspektorzy transportu drogowego ważyli pojazdy, jak chcieli. Stosowne procedury zaczęły obwiązywać dopiero od marca tego roku.
Samochód Leszka T. z Poznania, właściciela firmy świadczącej międzynarodowe usługi spedycyjne, 1 września 2003 r. w trakcie odprawy celnej w Urzędzie Celnym w Koroszczynie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta