Harry Potter i magia rynku
Harry Potter i magia rynku
JOANNA HETMAN
Magia Harry'ego Pottera przyczyniła się do rynkowego sukcesu kolejnego tomu jego przygód. Ale może okazać się niewystarczająca w utarczce z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w porozumieniu polskiego wydawcy książki i grupy ośmiu dystrybutorów dopatruje się porozumienia kartelowego.
Porozumienie w sprawie dystrybucji książki "Harry Potter i zakon Feniksa" poznańska oficyna Media Rodzina zawarła w listopadzie ubiegłego roku z grupą ośmiu dystrybutorów, nieformalnie nazwaną D8. Znalazły się w niej takie firmy, jak: Bertelsmann Media, DiSO, EMPiK, Firma Księgarska Jacek Olesiejuk, Grupa Matras, Azymut, Wikr oraz Wkra. Porozumienie zobowiązywało sygnatariuszy do przestrzegania ceny detalicznej książki na poziomie nieróżniącym się od wydrukowanej na okładce o więcej niż 10 proc. oraz do tego, że jej sprzedaż w całym kraju rozpocznie się o wschodzie słońca 31 stycznia 2004 r. W oświadczeniu znalazła się także klauzula obligująca dystrybutorów do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta