Bez nieudanych zakupów
Bez nieudanych zakupów
Przedsiębiorców nieuczciwie i niezgodnie z prawem reklamujących swoje produkty ma na oku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Klienci powinni jednak sami umieć rozpoznawać takie reklamy.
Często przedsiębiorca zapewnia o nieistniejących zaletach towaru. Jeśli według reklamy towar jest wielce atrakcyjny, lecz jego cena dość niska, należy się spodziewać przykrych niespodzianek.
Przepisy zabraniające określonych reklam
- Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. nr 153) zakazuje reklamy: wprowadzającej w błąd, sprzecznej z prawem, dobrymi obyczajami, uchybiającej godności człowieka, odwołującej się do uczuć klientów, uciążliwej.
- Ustawa o radiofonii i telewizji (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. nr 101) zakazuje reklamy: alkoholu, ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta