Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bez nieudanych zakupów

17 lipca 2004 | Prawo | HF

Prawo konsumenckie Jak odróżnić nieuczciwą reklamę

Bez nieudanych zakupów

Przedsiębiorców nieuczciwie i niezgodnie z prawem reklamujących swoje produkty ma na oku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Klienci powinni jednak sami umieć rozpoznawać takie reklamy.

Często przedsiębiorca zapewnia o nieistniejących zaletach towaru. Jeśli według reklamy towar jest wielce atrakcyjny, lecz jego cena dość niska, należy się spodziewać przykrych niespodzianek.

Przepisy zabraniające określonych reklam

  • Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. nr 153) zakazuje reklamy: wprowadzającej w błąd, sprzecznej z prawem, dobrymi obyczajami, uchybiającej godności człowieka, odwołującej się do uczuć klientów, uciążliwej.

  • Ustawa o radiofonii i telewizji (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. nr 101) zakazuje reklamy: alkoholu,
  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3280

Spis treści

Nauka i Technika

Zamów abonament