Tradycja zamiast przyszłości
Kontrowersji wokół Teatru Narodowego ciąg dalszy
Tradycja zamiast przyszłości
W dyskusji nad przyszłością dwóch scen, Teatru Narodowego i Teatru Wielkiego-Opery Narodowej, wypowiadali się już w "Rzeczpospolitej": Andrzej Łapicki, Sławomir Pietras, Erwin Axer, Tadeusz Bradecki, Izabella Cywińska, Jan Englert, Maciej Englert, Maria Fołtyn, Adam Hanuszkiewicz, Gustaw Holoubek, Robert Satanowski, Krzysztof Zaleski. Dziś publikujemy kolejny głos w tej bulwersującej środowisko teatralne i operowe sprawie.
Ogłoszenie przez Ministra Kultury i Sztuki konkursu na stanowisko Dyrektora Generalnego połączonych instytucji: Teatru Wielkiego-Opery Narodowej, Teatru Narodowego "w odbudowie" oraz Muzeum Teatralnego może budzić wątpliwości co do miejsca, jakie przyznaje się w Polsce teatrom operowym. Dodajmy: teatrom znajdującym się w głębokiej zapaści strukturalnej i najboleśniej przeżywającym kryzys finansowania instytucji kultury.
Trzy wątpliwości
Problem jest jednak w gruncie rzeczy bardziej skomplikowany. Chodzi przecież o Teatr Wielki-Operę Narodową i uzasadnienie jego roli w kulturze polskiej w końcu XX wieku. Wydawałoby się, że pozycja tej sceny jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta