Baron na autostradzie
Baron na autostradzie
31 sierpnia 2004 r. - podppisanie umowy koncesyjnej na autostradę A1. Na zdjęciu od lewej: Jan Ryszard Kurylczyk, sekretarz w ministerstwie infrastruktury, wojewoda pomorski Cezary Dąbrowski, premier Marek Belka i Longin Pastusiak. FOT. KRZYSZTOF MYSTKOWSKI Autostradę z Gdańska na południe Polski będzie budowała firma związana z pomorskim baronem SLD Andrzejem Różańskim. Za tak niewielki fragment drogi zapłacimy najwięcej w Europie.
NDI - sopocka firma, dla której pracuje prominentny poseł Sojuszu Andrzej Różański, objęła jedną czwartą udziałów w konsorcjum mającym zbudować autostradę A1 z Gdańska do miejscowości Nowe Marzy (90 km). - Nie miałem o tym pojęcia - zarzeka się Różański.
Ludwik Dorn (PiS): - To kolejny przykład skoku na kasę, podobnie jak to się działo za rządów Millera. Tyle, że teraz w grę wchodzą inne kręgi biznesowe.
Koncesję na budowę tego fragmentu autostrady polski rząd wydał gdańskiemu konsorcjum GTC (Gdańsk Transport Company) już siedem lat temu. Ale kolejne rządy nie były w stanie porozumieć się z GTC w sprawie konkretów, głównie ceny i gwarancji ze strony skarbu państwa. Na początku tego roku stało się niemal pewne, że GTC wypadnie z gry - ówczesne kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury skłaniało się ku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta