Zyski z dobrego smaku
Zyski z dobrego smaku
Produkty żywnościowe ze znakiem AOC są średnio o 30 proc. droższe od innych tej samej jakości
(c) PIOTR KOWALCZYK
Wykwintna kuchnia i dobre wino to dla Francuzów narodowe skarby, warte wydania największych pieniędzy. Pierwsi na świecie podjęli się ochrony swoich produktów regionalnych. Po 100 latach ich lista liczy już ponad 600 pozycji.
Francuski system Appellation d'Origine Controlee (AOC) obejmuje produkty od szampana do soczewicy. Znak AOC świadczy, że mamy do czynienia z produktem regionalnym i wytwarzanym w tradycyjny sposób. Stał się ratunkiem dla małych, rodzinnych firm i gospodarstw oraz sposobem na przyciągniecie klienta. Unijny system certyfikatów dla produktów regionalnych został oparty właśnie na rozwiązaniach Francuzów. Niektórzy unijni rolnicy upatrują w produktach regionalnych szansy dla swojej produkcji, która nie może sprostać taniej konkurencji z Południa i Wschodu.
Najpierw szampan i koniak
-...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
