Ukochany brat z Waffen SS
Ukochany brat z Waffen SS
Oswajanie nazizmu w sztuce
Sparaliżowana podczas amerykańskiego nalotu Klara (Dorota Kolak) i zakłamana do cna Wera (Milena Lisiecka)
FOT. (C) ROMAN JOCHER / AG
Spektakl "Przed odejściem w stan spoczynku" Thomasa Bernhardta w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego nie jest w pełni udany, przestrzega jednak przed próbami przedstawiania ludzkiego oblicza Hitlera, jak to się dzieje choćby w nowej niemieckiej superprodukcji "Upadek". Daje też wyobrażenie, co mogło się dziać w niemieckich rodzinach, które usprawiedliwiają wojennych zbrodniarzy.
Thomas Bernhardt przypomina, że w niektórych niemieckich i austriackich domach wciąż żyją upiory narodowego socjalizmu. Obchody urodzin Himmlera kilkadziesiąt lat po wojnie, co jest kanwą gdańskiego spektaklu, wcale nie muszą być literacką fikcją.
Niestety, Grzegorz Wiśniewski popełnił w pierwszym akcie dwa kardynalne błędy. Nie potrafił w wiarygodny sposób wyreżyserować dialogu między siostrami - sparaliżowaną podczas amerykańskiego nalotu Klarą (Dorota...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
