Krajobraz po wojnie
Krajobraz po wojnie
Większość prezentowanych podczas Warszawskiego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego obrazów bałkańskich mówi o problemach społeczeństwa dotkniętego wojną. Przeszłość jest w nich raczej tłem, na którym pojawiają się pytania o to, jak żyć po apokalipsie.
Do tej pory na festiwalu pokazano dwie produkcje z Bośni i Hercegowiny. Pierwszą był "Zapalnik" (2003 r.) w reżyserii Pijera ëalicy. Tesanj, bośniackie miasteczko, dwa lata po zakończeniu wojny. Jednak końca chaosu i bezprawia nie widać - kwitnie handel żywym towarem i przemyt, nie tylko pod okiem, ale i z błogosławieństwem policji. Nienawiść też nie osłabła. Serbów w miasteczku nie ma, a gdy pojawia się piosenkarka, która...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)