Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kuszenie reklamą

20 kwietnia 1995 | Ekonomia | TŚ

Piwo wiosną

Kuszenie reklamą

W czwartek na konferencji prasowej prezes Okocimia, Mieczysław Mietła ma poinformować o nowej wiosennej kampanii reklamowej obchodzącego w tym roku swe 150-lecie browaru. Mają też być zaprezentowane nowe opakowania piwa okocimskiego.

Statystyczny Polak wypija rocznie 36, 7 litra piwa, czyli cztery razy mniej niż przeciętny Niemiec. W 1994 r. wypiliśmy o 10 proc. piwa więcej niż rok wcześniej -- wynika z najnowszych badań Pentora.

Ponad 87 proc. konsumentów pije wyłącznie piwa krajowe, 7 proc. głównie polskie, a tylko 4 proc. głównie lub wyłącznie piwa zagraniczne.

Na dziesięć butelek piwa blisko siedem wypijamy wdomu, a 2, 1 wrestauracji lub pubie. Polski piwosz nie lubi eksperymentów, a w sklepie wybiera głównie piwa ze znanych sobie browarów.

Tyle badania. Jednak browary, zarówno te znane w całej Polsce, jak Elbrewery, Lech, Okocim, czy Żywiec, jak i te produkujące marki lokalne, jak Brok i Heweliusz -- prowadzą intensywne kampanie reklamowe i walczą o piwoszów.

W Polsce teoretycznie obowiązuje zakaz reklamy alkoholu. Jednak browary wydają duże pieniądze na reklamę, a agencje reklamowe wymyślają ciągle nowe chwyty,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 460

Spis treści
Zamów abonament