Cudza renoma, produkt mój
Cudza renoma, produkt mój
Producentowi nie wolno oznaczać towaru w sposób sugerujący, że pochodzi od innego, renomowanego producenta. Takie działanie, mogące wprowadzić w błąd co do pochodzenia towaru, jest czynem nieuczciwej konkurencji.
Takie wnioski płyną z wyroku Sądu Najwyższego z 16 października 2004 r. Kończy on spór między dwoma spółkami jawnymi produkującymi listwy wykończeniowe do glazury. Sprawę o zakazanie czynów nieuczciwej konkurencji wniosła spółka Profile, od dość dawna obecna na rynku. Była to reakcja na działania spółki utworzonej przez Radosława W. i dwu innych wspólników. Otóż w 2001 r. wprowadzili oni na rynek listwy nazwane M-Profil....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta