Koń trojański czy peryferia
Szwedzi na linii Gdynia-Karlskrona
Koń trojański czy peryferia
Pod koniec pierwszej połowy maja zostanie wznowione połączenie promowe pomiędzy Gdynią i Karlskroną w Szwecji. Linię będzie obsługiwał prom należący do spółki w pełni kontrolowanej przez jednego z największych na świecie armatorów -- Stena Line. Żaden z polskich armatorów nie przedstawił oferty przejęcia linii -- poinformowano w sobotę podczas konferencji prasowej w porcie gdyńskim. Tym samym Szwedzi przejmują 25 proc. polskiego rynku przewozów pasażerskich i 10 proc. przewozów towarowych.
Połączenie promowe Gdynia-Karlskrona uruchomiono w 1991 r. Z powodu słabości kapitałowej zmieniali się armatorzy. Linię zawieszono 20 marca ze względu na kłopoty finansowe operatora promu polskiej spółki, Corona Line. W minioną sobotę oficjalnie poinformowano, że linia zostanie ponownie uruchomiona pomiędzy 12 a 15 maja. Pływać na niej będzie pod polską banderą prom pasażersko-samochodowy "Lion Qeen" z częstotliwością 6 razy w tygodniu. Wyjścia z Gdyni przewidziano na 9 rano, wyjścia z Karlskrony na 21 wieczorem. Czas rejsu wyniesie niewiele ponad 10 godzin.
Zależało na czasie
Statek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta