Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Billboard z paragrafem

07 grudnia 2004 | Dobra firma | ZJ
źródło: Nieznane

Temat TYGODNIA

Billboard z paragrafem

Rys. Rafał Piekarski

  • Minimalna odległość reklam od zewnętrznej krawędzi jezdni
  • Czego nie wolno
  • Czy urzędnicy nie żądają za wiele
  • Ukarzą dwa razy
  • Inwestor w urzędach
  • Koszt zajęcia pasa drogowego
Nie jest łatwo zareklamować się przy drodze. Problemem jest nie tyle techniczne ustawienie przydrożnego szyldu lub tablicy reklamowej, ile sprostanie odpowiednim przepisom. Bez wizyt w urzędach się nie obejdzie. W przeciwnym razie grożą wysokie kary i konieczność demontażu obiektu.

Przepisy nie różnicują zasadniczo wymagań dotyczących małych reklam i wielkich billboardów. I jedne, i drugie można umieszczać na konstrukcjach wolno stojących przy drogach oraz na budynkach.

NIE WSZĘDZIE REKLAMA

Na postawienie reklamy w pasie drogowym konieczna jest zgoda odpowiedniego zarządu dróg. Nakazuje to ustawa o drogach publicznych (tekst. jedn. DzU z 2004 r. nr 204, poz. 2086).

Są jednak miejsca, w których w ogóle reklam stawiać nie wolno. Art. 39 ust. 1 pkt 5 ustawy o drogach publicznych zakazuje umieszczania reklam w pasie drogowym poza obszarami zabudowanymi, z wyjątkiem parkingów. - Reklama jest urządzeniem niezwiązanym z gospodarką drogową i obsługą ruchu drogowego....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3400

Spis treści
Zamów abonament