Więcej samochodów, mniej wydatków
Ford po restrukturyzacji
Więcej samochodów, mniej wydatków
Rok 1995 jest dla Ford Motor Company rokiem szczególnym. Od 1 stycznia jedną całość stanowią dotychczasowe oddziały europejski i północnoamerykański. Proces restrukturyzacji określany przez firmę jako Ford 2000 pozwolić ma jej na pozbycie się zbędnych obciążeń i poprawę konkurencyjności. Także większość modeli Forda, w tym również te, które wytwarzane będą w Polsce, została w ubiegłym roku dość gruntownie odmłodzona.
Podstawą nowej struktury organizacyjnej Forda jest wyodrębnienie pięciu ośrodków, z których każdy odpowiada za projektowanie, rozwój i produkcję przypisanego mu rodzaju pojazdów w skali światowej. Cztery z nich usytuowano w Stanach Zjednoczonych, są to ośrodki odpowiedzialne za duże pojazdy z napędem na przednie koła, duże pojazdy z napędem na tylne koła, lekkie samochody ciężarowe i pojazdy dostawcze. W Europie, zgodnie z logiką i preferencjami klientów, zlokalizowano natomiast o środek, który zajmować się będzie małymi i średnimi samochodami z napędem na przednie koła. W jego skład wchodzą placówki badawczo-rozwojowe w Dunton (Wielka Brytania) i Merkenich (Niemcy) . Będą tam powstawały pojazdy od forda mondeo "w dół", aż po samochody małolitrażowe.
Stworzenie ośrodków rozwojowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta