Każdy popłynie własnym kursem
Promy na Bałtyku
Każdy popłynie własnym kursem
Na bałtyckich liniach łączących Skandynawię z Polską i południową Europą rozpoczyna się walka konkurencyjna o klienta. Po plajcie Corony Line na polski rynek żeglugowy wchodzi szwedzki potentat bałtycki Stena Line. Tymczasem polscy armatorzy są skłóceni i mocno osłabieni. PŻB nie zdecydowała się na wejście do spółki z Unity Line, obawiając się utraty swojej samodzielności. Pod polską banderą Unity Line na linii do Ystad od 1 czerwca br. będzie pływał największy i najnowcześniejszy prom Polonia, który sfinansowały norweskie banki. Dla osłabienia konkurenta PŻB na miesiąc wcześniej wycofała się z linii Ystad- Świnoujście, kierując swoje jednostki do Malmö.
Umowę na budowę nowego promu Polonia podpisano w grudniu 1993 r. W lipcu 1994 r. rozpoczęła swoją faktyczną...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta