Większy i nieco droższy
Dla Clio przygotowano trzy silniki benzynowe o pojemności 1,2, 1,4 i 1,6 l o mocach od 75 do 110 KM oraz Diesla 1,5 dCi o mocy 70, 85 i 105 koni. Za rok pojawi się wersja sportowa z 2-litrowym silnikiem. Do wyboru są przekładnie ręczne (5-6 stopni), automatyczne i sekwencyjne. Najlepiej wyposażone Clio będą miały m.in. system stabilizacji toru jazdy ESP, 8 poduszek powietrznych, aktywne reflektory i kartę zastępującą kluczyki. Samochód konstruowano 28 miesięcy, a całość kosztowała 953 mln euro, z czego dwie trzecie pochłonęło przygotowanie produkcji. Francuzi tak bardzo chcieli pochwalić się nowością i powstrzymać spadek sprzedaży Clio II, że zdecydowali się pokazać nowy model już teraz, chociaż nie potrafili jeszcze podać ceny, nawet sugerowanej.
p.r