Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Premiowanie dobrych kontrahentów

25 lipca 2005 | Prawo | AG
źródło: Nieznane

RZECZPOSPOLITA CZYTELNIKÓW Premiowanie dobrych kontrahentów Bonusy dla zagraniczny klientów i nieodpłatne dostawy od firm unijnych to tematy wielu pytań zadawanych przez naszych czytelników podczas dyżuru telefonicznego poświęconego podatkowi od towarów i usług. Odbył się on w redakcji 17 lipca, a na pytania odpowiadał Bartosz Bogdański, menedżer w zespole VAT spółki Ernst & Young Bartosz Bogdański Bonusy dla zagranicznych klientów

Klientom zagranicznym (zarówno z państw UE, jak i spoza Unii) zagwarantowaliśmy roczne bonusy - premie pieniężne za uzyskanie odpowiednio wysokiego obrotu. Wystawiliśmy im noty uznaniowe. Czy postąpiliśmy prawidłowo? Czy też może powinniśmy poprosić klientów o wystawienie not obciążeniowych? Jakie konsekwencje, z punktu widzenia VAT, ma pierwsze, a jakie drugie rozwiązanie?

- Jeżeli roczne bonusy były wyłącznie wynagrodzeniem za osiągnięcie określonego obrotu, a nie np. wynagrodzeniem za usługi związane z promocją i marketingiem produktów, to postępowanie było prawidłowe. Trudno bowiem uznać, że podmioty zagraniczne wykonały usługę na rzecz spółki polskiej, dlatego też wypłata bonusów stanowiąca świadczenie niepodlegające VAT może być...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3593

Spis treści
Zamów abonament