Premiowanie dobrych kontrahentów
Klientom zagranicznym (zarówno z państw UE, jak i spoza Unii) zagwarantowaliśmy roczne bonusy - premie pieniężne za uzyskanie odpowiednio wysokiego obrotu. Wystawiliśmy im noty uznaniowe. Czy postąpiliśmy prawidłowo? Czy też może powinniśmy poprosić klientów o wystawienie not obciążeniowych? Jakie konsekwencje, z punktu widzenia VAT, ma pierwsze, a jakie drugie rozwiązanie?
- Jeżeli roczne bonusy były wyłącznie wynagrodzeniem za osiągnięcie określonego obrotu, a nie np. wynagrodzeniem za usługi związane z promocją i marketingiem produktów, to postępowanie było prawidłowe. Trudno bowiem uznać, że podmioty zagraniczne wykonały usługę na rzecz spółki polskiej, dlatego też wypłata bonusów stanowiąca świadczenie niepodlegające VAT może być...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta