Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nagroda za wysokie obroty

28 lipca 2005 | Dobra firma | PW

REKLAMA CZY WSPARCIE SPRZEDAŻY Nagroda za wysokie obroty Przyznajemy nagrody dla najlepszych dystrybutorów naszych towarów. Jak rozliczyć koszty?

Takie pytanie zadał jeden z naszych czytelników.

To nie reklama

Przyznanie nagród dla najlepszych dystrybutorów to działanie wspierające sprzedaż. Poniesione wydatki mogą zostać zaliczone do kosztów podatkowych w pełnej wysokości. Chyba że urząd skarbowy uzna je za koszty reprezentacji i reklamy niepublicznej. Wtedy musimy pamiętać o limicie (0,25 proc. przychodu) określonym w art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (updop). Ale reklama to rozpowszechnianie pozytywnych informacji o produktach, natomiast reprezentacja to tworzenie dobrego wizerunku firmy. Czy działaniem reklamowo-reprezentacyjnym jest przyznanie nagrody najlepszemu sprzedawcy?

Celem mobilizacja

Głównym celem nie jest tu zachwalanie własnych produktów ani podnoszenie prestiżu firmy, ale zmobilizowanie kontrahenta...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3596

Spis treści
Zamów abonament