Tytoniowy gwóźdź do trumny
W latach 70. i 80. ubiegłego wieku palenie papierosów stało się symbolem niezależności kobiet. Dlatego producenci papierosów prowadzili zakrojone na szeroką skalę kampanie reklamujące swoje wyroby, skierowane głównie do kobiet. Przesunął się wtedy w dół wiek, w którym panie zaczynały palić. Papieros stał się "znakiem" sukcesu kobiety czynnej zawodowo, jej niezależności i równości wobec mężczyzn. Minęły niespełna cztery dekady i skutki są już aż nadto widoczne. Pismo naukowe "British Medical Journal" publikuje artykuł o tym zagadnieniu, który przedstawia sytuację w 25 krajach Unii Europejskiej. Badania przeprowadził zespół epidemiologów z Uniwersytetu Cambridge.
Zbyt wysoka cenaWprawdzie na nowotwór płuc wciąż umiera więcej mężczyzn niż kobiet, ale w grupie pań w wieku od 35 do 54 lat z roku na rok przybywa zgonów z tego powodu. Jeśli tendencja nie zostanie odwrócona, wkrótce w tej "konkurencji" dogonią one panów.
Mężczyźni w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta