Swego nie znacie
Słychać opinie, że Polacy są dumni ponad miarę, bo dali światu Jana Pawła II, Kopernika, Chopina, "Solidarność" i Wałęsę, że zatrzymali potop szwedzki i turecki, że obalili komunizm. Mimo to wstydzą się wszystkiego, co jest ich tradycją i kulturą, narodową kuchnią i folklorem. Wielokrotnie podczas debat przed przystąpieniem do Unii Europejskiej padało sakramentalne pytanie: my do Unii? A z czym? W konsekwencji nie dostrzegamy potrzeby promocji Polski jako kraju, jej walorów turystycznych, osiągnięć kulturalnych i naukowych.
Ponad 7 lat pracowałem jako dyrektor Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Brukseli. Było to zajęcie pasjonujące, bo dawało nieograniczone możliwości kreowania metod promocji Polski. Było wdzięczne, bo wyniki tych działań przekładały się szybko na zwiększone zainteresowanie Polską jako krajem turystycznym. Była to jednak praca bardzo trudna, ponieważ z roku na rok budżet na promocję Polski był zmniejszany. Żaden rząd, żaden Sejm czy Senat nie widział i nie widzi potrzeby właściwej organizacji i finansowania tej działalności.
SZEŚĆ MILIARDÓW ZŁOTYCH WPŁYWÓWDo promocji Polski...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta