Lojalnych klientów jest coraz mniej
Z przygotowanego przez Pentor opracowania pod tytułem "Audyt bankowości detalicznej" wynika, że klienci banków są wobec nich coraz mniej lojalni. Oprócz bardzo agresywnych kampanii reklamowych powodem tego zjawiska jest lepsza wiedza na temat usług finansowych, rosnące zainteresowanie kredytami, większa odwaga w podejmowaniu takich decyzji oraz pojawienie się firm pośrednictwa finansowego.
- Odsetek rezygnujących z usług dotychczasowego banku był w pierwszym półroczu 2005 r. dwukrotnie wyższy aniżeli rok wcześniej, wzrósł z 2 do 4 proc. Jednocześnie znacznie zmalała liczba klientów najbardziej lojalnych - twierdzi prezes Pentora Eugeniusz Śmiłowski. Przybywa za to klientów słabo emocjonalnie związanych z bankiem i zupełnie pozbawionych z nim więzi. - Osłabienie lojalności to w dużej mierze skutek coraz ciekawszych i niewątpliwie bardziej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta