W domu, ale jednak w pracy
Regulacje prawne nie przewidują wykonywania przez pracowników ich obowiązków pracowniczych w swoich domach. Oznacza to, że każdorazowo należy stosować przepisy odnoszące się do ogółu pracowników. W praktyce rodzi to problemy interpretacyjne i może stać się źródłem konfliktów między pracownikiem a pracodawcą. Ponieważ prawo nie normuje jeszcze telepracy, umożliwione jest swobodniejsze ukształtowanie stosunku pracy.
Nie ma zakazuPolskie prawo nie sprzeciwia się delegowaniu pracowników do pracy w domu. Zgodnie z art. 22 § 1 kodeksu pracy (w skrócie k.p.) przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie przez niego wyznaczonym, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Nie ma więc przeszkód, aby pracodawca zdecydował, że pracownik będzie świadczyć pracę w swoim miejscu zamieszkania lub przemiennie, w zależności od potrzeb - w swoim domu lub w siedzibie pracodawcy.
Delegowanie do pracy w domu przynosi takie korzyści, jak: oszczędność przestrzeni biurowej i miejsc parkingowych u pracodawcy, ograniczenie czasu i kosztów dojazdu do pracy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta